Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Ez nem az a golgota

2017. július 18. - Paphnutius

20170716_120313.jpg

 

 

ez nem az a golgota

 

kőrakást

emeltem neked

a Mária kegyhelyen

a lágy földkéreg tetején

ahol folyóssá válik

a lüktető gondolat

és megtorpansz

az út elején

 

négy nagyobb követ

mi kiadja

a negyvenet

a tetejére

négy kicsit

hogy jelezzem

az éveket

 

negyvennégy

neked

huszonkettő

nekünk

s most itt ülve

ötvenöt

nekem

számokba kódolt ima

mily végzetes-szép

szimmetria

 

ezen gondolkozom

meg hogy nincs

aki elkísért volna

meghallgatni gondolatom

maradt hát a feladat:

megjegyezni leírni

ha elérem

otthonom

 

a sok turista

csak fotóz

nagy rakásról sok fotó

a kisebb csoportosával jó

nem sejtik:

ez mind egy emlék

egy lélek

egy kívánság

egy sóhaj

egy menedék

 

hiába

nagy a kontraszt-

turista és zarándok

bár egy levegőt szív

mégsem ugyanaz

különbözik a szív

 

tán jobb is hogy

egyedül jöttem

bár fájt a szívem

nincs senki velem

 

öt éve is

egyedül indultam

tán te sem értetted

akkor miért

de pár óra múltán

találkoztunk

a szakadék mélyén

 

az volt a találkozás(!)

meglepetés-ismerősök

a földgyomor  peremén

lehet féltettél

lehet megérezted

hogy neked örökre

mellettem a helyed

 

de most

ez nem lesz így

biztosan(!)

nem jön utánam senki

felismeréstől hajszoltan

 

nincs ki megosztaná

mázsás terhem

közös bőrben

egy turista

s egy zarándok

felismeréseim viszem

így vigadni

születésnapon: átok

 

dupla súly

ahogy indulok el

dupla teher

a kanyonban fel

 

egy jó ideig

úgy gondoltam

tán van aki érti

de mára feladtam …

ez nem az a golgota

ahová segítenek

felvonszolni a keresztet

ez nem az a golgota

 

 

Végiggondolva: Mária kegytemplom, Rám szakadék, 2017. 07. 16.

Lejegyezve: Tata, 2017. 07. 17.

 

20170716_105016.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr5212671281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása