Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Sütömény

Ezt a jelenetet a Magyar Rádió szkeccs-pályázatára írtam, 2009-ben. Alapja egy megtörtént esemény, amit a bányában meséltek nekem, még az 1980-as évek elején.

2018. május 08. - Paphnutius

2009_1_490x325.png

 

 

Sütömény

 

Ezt a jelenetet a Magyar Rádió szkeccs-pályázatára írtam, 2009-ben. Alapja egy megtörtént esemény, amit a bányában meséltek nekem, még az 1980-as évek elején.

 

A jelenet címe: Sütömény

 

Szereplők:

narrátor,

orvos,

Vendel bácsi,

 

Narrátor:- A túlzott alkoholfogyasztás idővel különböző fajtájú és súlyosságú betegségeket okozhat. Így járt Vendel bácsi is, aki nyugdíjas vájárként a kocsma és a háza végében lévő kiskonyha közötti ingázással töltötte napjait. Többszöri rosszullét és az aceton szagú lehelete miatt az asszonynak sikerült elcsalogatnia az orvoshoz. Az megvizsgálta. elküldte vércukorvizsgálatra, majd a lelettel visszarendelte magához.

 

Orvos:- Vendel bácsi nagyon magas a cukra! –mondta hangosan, mert az öregnek a bányában a huzattól tönkrement a hallása.

 

Vendel:- Cukor? – csípte el a mondat végét Vendel bácsi – nem szeretem a cukrot!

 

Orvos:- Cukor! Vendel bácsi! Nagyon magas! A mama szokott finom süteményeket sütni?

 

Vendel:- Értem, Doktor úr! Cukor. Nem szeretem.

 

Orvos:- Szóval nem szereti a cukrot. Inni szokott, Vendel bácsi? próbálkozik az orvos.

 

Vendel:- ? – az öreg csak értetlenül néz.

 

Narrátor:- Az orvos gondolta másképp próbálkozik.

 

Orvos:- Vendel bácsi! Magas a cukra, és gond van a vérnyomásával is! Most már ne igyon sok alkoholt és teljesen hagyja el a töményt!

 

Narrátor:- Az öreg erre legyint egyet maga előtt, mintha még a gondolatot is el akarná hessegetni magától, és azt mondja:

 

Vendel:- Ááá, doktor úr! Nem szeretem én már a sütöményt!

 

 

VÉGE

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr4713899004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása