Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

A Bor Urai

Les Seigneurs du Vin

2018. október 23. - Paphnutius

img_20140106_072049_0.jpg

 

Les Seigneurs du Vin

/A Bor Urai/

 

2013 november 9-én, az Olaszországban fekvő, festői Comoi tó partján a Villa d’Este luxushotelben adták át a borvilág Oscar-jának hívott, a „Bor Urai” kitüntetést, a World Wide Symposium rendezvényének keretében. A díjat második alaklommal ítélte oda a rangos nemzetközi zsűri. Nagy elismerés hazánknak, hogy mindjárt egy magyar borász, Szepsy István tokaj-hegyaljai borászt díjazták ezzel az elismeréssel.

Mivel a szakember a Tatai Zsigmond Király Borlovagrendjének tiszteletbeli tagja, ezért annak Nagytanácsa úgy döntött, hogy szokásos karácsonyi, István napon tartandó évzáró összejövetelén díszoklevéllel jutalmazza világhíressé vált tagjukat.

Az elismerő írat elkészítésében én is szerepet kaptam. Felkértek, hogy írjak pár humoros és ünnepi köszöntő sort az oklevélre.

Én egy rövid köszöntő versike megírása mellett döntöttem. Bár a Nagytanács egy szó megváltoztatása után hagyta jóvá a versikémet, nekem az eredeti a gyermekem. Ezt most Te is elolvashatod, Kedves Olvasó.

Hát íme:

Vivát Vincellér!

Vénáidban aszúsodó* ősi Szepsy-vér.

Isten hozzád sommelier!

Istenek ambrózia lakomája mellé nektárt csepegtettél.

Botrytis cinerea szigorú pásztora. Minden töppedő szőlőszem ura.

Aromák és ásványok utolérhetetlen tudora.

Vállunkra emeljük, magunk közül a prímát.

Dicsfényed orcánkra nyit píros rózsát.

Hát vivát Néked! Vivát!

 

*oklevél változatban aszú tudó

 

A köszöntő megírása előtt bele kellett merüljek egy kicsit a Szepsy -k, és tokaji borászat történetébe. Így elmondható, hogy egy érdekes lélek-kapcsolat jött létre köztem és a dicsérő oklevél címzettje közt.

beolvasas0001.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr3114318667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása