Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Elmúlás csendéletek

NIETZSCHE-vel szólva

2019. október 08. - Paphnutius

Elmúlás csendéletek

Szöveg - Friedrich NIETZSCHE - IM-ÍGYEN SZÓLA ZARATHUSTRA

/Fordította: Dr Wildner Ödön, 1908/

Szerkesztette: Paphnutius

Képek – Etienne Horvat

 

20191006_134935.jpg

Bizony mondom néktek: még káosz kell legyen abban, aki táncoló csillagnak akar életet adni. Bizony mondom néktek: bennetek még megvan a káosz.

20191006_140119.jpg

„És mitévő a szent az erdőben?” - kérdezé Zarathustra.

Felelé a szent: „Dalokat költök és dalolom őket, és ha dalokat költök, kacagok, sírok és dörmölök; im-ígyen dicsérem istent.

20191006_140246.jpg

Zarathustra felelé: „Szeretem az embert.”

„S én” - monda a szent - „ugyan miért vonultam erdőbe, vadonba? Nem, de nem azért, mivel-hogy nagyon, de nagyon szerettem az embert?

Most Istent szeretem: az embert nem szeretem. Az ember nékem túlságosan tökéletlen valami. Az emberszeretet megölne engem.”

 20191006_142239.jpg

Íme, én az emberfölötti embert hirdetem néktek!  Az emberfölötti ember a föld értelme. Mondja akaratotok: az emberfölötti ember legyen a föld értelme!

Manókat szeretnék magam körül, mert bátor vagyok. A bátorság, a mi elhessegeti a kísérteteket, maga teremt magának manókat, mivelhogy a bátorság nevetni akar.

20191006_142421.jpg

Szeretem azokat, a kik nem keresik valahol a csillagok mögött a mozgató okot, hogy letűnjenek és feláldozzák magukat, hanem feláldozzák magukat a földnek, hogy a föld egykoron az emberfölötti emberé legyen.

Szeretem azt, a kinek lelke pazarolja magát, a kinek nem kell köszönet, a ki nem ád vissza: mert örökkön ajándékoz és nem akarja magát megóvni.

20191006_143002.jpg

Sötét az éj és sötétek Zarathustra utjai. Jövel, hideg, merev pajtásom! Oda viszlek, a hol enkezemmel temetlek el.” … Ezeket mondván, Zarathustra hátára emelte a holttestet és útnak indult

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr9115209834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása