Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

ne legyen ennek címe

2024. április 12. - Paphnutius

20210402_144824_3.jpg

 

ne legyen ennek címe

 

ne legyen ennek címe

a vers dal és

nem daloltak akkoriban a madarak

a fenyők is csak kopogtak az ólomszínű ablakon

s történhetett volna más is

de úgysem hallottam volna meg

te csak feküdtél az ágyon anyám

öt perce szedtelek össze a földről

aszott tested már elette a kór

mégis súlyos volt

többedszerre sikerült csak

a heverőre tegyelek

betakartalak

ernyedten feküdtél

hogy fogom én ezt tovább csinálni

mondtam magamban

szégyenletes nyafogás

aztán olyan békés lett minden

csend

nyugodtság

de jó

megpihentél

majd csak lesz valahogy

leültem a fotelba

és a semmire gondoltam

az üresség végtelen univerzumára

a békesség végigsimította arcomat

tán még a fenyők is beintegettek az ablakon

az ónszínű ablaküvegek szinte felragyogtak

lehunytam a szemem

próbáltam egy kicsit kívül kerülni innen

csak egy percre

találni valami relaxációs pontot

valami kellemes helyet

képzeletben voltak ilyen helyeim

akár a szeretetfa meditációban

mindig valami vizes hely

az afrodité forrás hangja az olimposz lábánál

tenger hullámzás hangja

az által-ér túlfolyó folyamatos csobogása

de akkor rájöttem

már nincsenek ilyen helyeim

elhasználtam mindet

sokszor volt rájuk szükség

talán észre sem vettem

hogy mikor fogytak el a menedékeim

s most itt ülök csupaszon

védtelenül

páncéltalan

nem maradt már semmi a szépségből

csak mentő-sziréna

megalázó alárendelt beszélgetések orvosokkal

félhazug csevejek

hogy rendbejön minden

húsdaráló törte szét a menedékeim

és pépes masszába sűrűsödtek

a források

patakok és tengerek

üveges tekintetem

ráfókuszált a megtört valóságra

mintha egy angyal szállt át a szobán

és hirtelen eltűnt

hozzádhajoltam

tested már élettelen volt

szemeid félig lecsukva

mintha magad után néztél volna

és én lágyan lezártam szemhéjaid

mert engem már úgysem látsz

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr7118379967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása