Csákberény, Fejér megye északnyugati részén, a Vértes déli nyúlványai tövében, a Söréd-Bicske közti út mentén fekszik. Székesfehérvártól 25, Budapesttől 65 kilométerre található. Területe már a kőkorszakban is lakott terület volt. A Római Császárság idejében itt vezetett keresztül az Aquincumból Mogentiana (Keszthely) felé vezető hadiút.
Csákberény területén a Kr. utáni III. és IV. században már két római telep is állott. A XIII. századtól a csókakői várbirtok része.
A földből kitörő metrókocsi szürreális látványt nyújt a község határában. Az alkotás a "Na Mi Újság Wagner Úr?" Kulturális és Sportegyesület központjánál, a régi malomnál áll.
A metrókocsi 2014-ben került oda. Az egyesület egyik alapítója, Takács József Lajos, azaz Layota, a svéd–magyar állampolgár, üzletember, műgyűjtő, az egyesülettel karöltve vásárolta meg és hozatta oda a kiszuperált orosz metrókocsit.
A malom és a magtár tulajdonosaival együtt azt szerették volna, ha ez a régi épület kulturális centrummá, a kortárs művészet bázisává is válhatna.
Ezt követte aztán a kortárs művészeti installáció kivitelezése.
A tervezéshez Zsemlye Ildikó (Budapest, 1969. február 15. –) Munkácsy Mihály-díjas magyar szobrász- és éremművészt kérték fel. Zsemlye Ildikó szobrászművész pályája első éveiben növényi szárakra, gallyakra emlékeztető formákból készített finom szerkezetes kisplasztikákat.
Később fű és fém kombinációjából a hagyományos körüljárható plasztikát és land artot ötvöző, felülnézetre komponált, minimál artos szobrokat alkot. A földből kitörő metrókocsi a landart művészeti stílusba sorolható.
A metrókocsit, Layota meghívására két neves svéd graffiti művész, Khaos és Fits dekorálta. Layota szerint a graffiti színt visz az emberek életébe, emellett nyitottságra, toleranciára nevel. Hiszen a graffitit olykor üldözik, pedig művelői között nagyszerű alkotók is vannak.
A műalkotás üzenete, hogy az orosz metrókocsi, 40 évi földalatti munka után a fény felé tör a felszínre Ha ez egy metrókocsinak sikerül, akkor az embereknek is mindig van remény. A pozitív személet fontosságát hordozza ez az alkotás.
A mű tájolása sem véletlenszerű, a metró kocsi nyugat felé tör felszínre.
Layota szerint, akár a nemzet felemelkedését is jelképezheti, hiszen a földből végre előretör a metrókocsi, amelynek eddig a mélyben, a sötétben kellett léteznie.
A létrejött kulturális és emléktérben került elhelyezésre egy emlékkő is, az 1956-ban, az ellenállás idején, majd a rendszerváltás utáni politikában is szerepelt vállalt forradalmár Rácz Sándornak emléket állítva, valamint ehhez az emlékhelyhez köthető, fémbe vágott Ady idézet is.