Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Az elveszett ERDŐ

2022. augusztus 06. - Paphnutius

az_elveszett_erdo.jpg

 

Az elveszett ERDŐ

Nemrég jelent meg ZELEI ANNA Az elveszett ERDŐ című nagyszerű könyve a Fekete Sas Kiadónál. Ebben sorra veszi az erdővel és főleg a magyarországi erdőkkel kapcsolatos alaptudnivalókat. Felveti a problémákat és válaszokat is keres rá. Ezt olyan nyelvezeten teszi, hogy mindenki megérthesse. Nyugodtan állíthatom, hogy alapolvasmány egy természetszerető, erdőjáró embernek.

Külön megtiszteltetés, hogy Anna felkérésére verset írhattam ebbe a könyvbe. Akkor még nem gondoltam, de telepátiám sajnos beigazolódott. A 2022-es erdőirtásra buzdító rendeletre is reflektál a versem, pedig korábban írtam.

 

Fa kiáltvány

 

én itt élek a földön

lábam a termékeny talajba túr

kapaszkodik

markol

mint az emberek ujjai

fejem a felhőkben jár

lát mindent

körbe-körül

nekem a végtelen

a látóhatár

karjaim

az eget tartják

biztosan

erősek

óriás vagyok

ion

dór

korithoszi

mind én vagyok

én emelem

egyiptom és hellasz

templomait az égbe

viking hajókat küldök

nyugatra és délre

felfedezők és hittérítők

árbóca vagyok

az új világ

első meglátója

a humanoid fajok előtti világ tudója

én vagyok

a múlt

én vagyok a jelen

és én leszek a jövő

a hírmondó ükapák

és dédunokák között

egy óriási fa vagyok

ha bántasz

hiányommal pusztítalak el

 

***

Ritkán teszem meg, hogy utólag kiegészítek egy posztot, de most mindenképpen szükséges! A könyv nagy siker lett. Sok természetszerető olvasó posztolta büszkén, hogy tulajdonosa ennek az albumnak. Hogy miért album? 100 csodás fotó található benne. Ezek egy részét a szerző, a többit természetjáró emberek készítették, amelyeket Anna válogatott a kötetbe.

A kiadvány teljes bevétele a környezetvédelem számára lett felajánlva!

A Fekete Sas Kiadó nevezte a könyvet az Év könyve 2022 versenyre album kategóriában, amit Az elveszett ERDŐ megnyert!

AZ ELVESZETT ERDŐ AZ ÉV KÖNYVE 2022-ben!

A könyv megjelenése óta nem lett az erdők helyzete jobb. Itt az energiaválság! A kormány az erdők faanyagának eltüzelésében látja a megoldás egyik alappillérét! Az erdészetek olyan tempóban termelik ki a fát, mint még soha!

Ha egy könyv siker lesz, mindig elgondolkodik a szerző a folytatáson. Nem kétséges, hogy most is ezt kell tenni.

Örömmel tudatom a természet sorsa miatt aggódó emberekkel, hogy a 2. kötet már körvonalazódik. Fogalmazódnak a szövegek és készülnek a fotók. Az a 100 fő körüli kollektíva, az író, a fotósok és versírók már fotóznak, írnak, dolgoznak az erdőkért. Az erdők pedig segítségért kiáltanak!

20230212_105335.jpg

Az erdeink védelme is lehet nemzet-összekapcsoló erő!

20230212_121959.jpg

Vértes, 2023. Ebből sokára lesz igazi erdő!

Velencei-hegység, 2019

valencei-hegyseg_2019_11_16.jpg

 

Vértes, 2023

20230212_095430.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr9017901877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása