Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

1 %

2023. október 16. - Paphnutius

20210402_144824_1.jpg

 

1%

Ez a rövid esszé rám nézve szenzitív adatokat tartalmaz, de vállalom ennek ódiumát.

Az adó 1 %-a. Minden évben odaadhatjuk egy bejegyzett egyháznak, egyházi szervezetnek és társadalmi szervezeteknek. Volt már hogy elfelejtettem és volt olyan is, hogy lusta voltam bármit tenni, mert a NAV elkészíti, én meg hagyom, úgyis jó!

Idén, amikor eljött a bevallás ideje és most is elkészült nélkülem is, de én mindenképpen nyilatkozni akartam. A környezetünk állapota általánosságban a bolygónkon, de hazánkban is nagyon rossz. Mit is tehetünk? Mindenki tehet a maga módján, hogy elmondhassa, ő megtette a magáét. Szelektív hulladékgyűjtéssel, az étolaj leadásával, a szemetelés teljes megszüntetésével, a természetbe kivitt élelmek és innivalók csomagolásainak hazavitelével, a műanyag palackok, üvegek minél többszöri felhasználásával. Általánosságban, mindenki próbáljon meg takarékoskodni a nyersanyagokkal. Ha tehetjük, menjünk gyalog és még sok-sok ötlet van, mindenki számára követhető példa. Ezért fontosnak gondoltam, hogy a társadalmi szervezeteknek adható adóm 1%-t a Greenpeace-nek adtam. Néhány hete erről egy e-mailt is kaptam, hogy az általam felajánlott összeget átutalták a környezetvédő szervezet számára.

Vártam egy másik e-mailt is, de nem jött. Az egyházaknak adható 1% utalásáról nem érkezett értesítés. Furcsállottam, de reméltem, hogy megérkezik.

Valamelyik nap hallgatom a rádiót, amelyben Iványi Gábor metodista lelkésszel készült interjú, aki 1989-től az Oltalom Karitatív Egyesület elnöke. Volt országgyűlési képviselő, számos állami és társadalmi díj kitüntetettje. Egyesületével az ország szegény vidékein iskolákat, nagyobb városaiban hajléktalan ellátó helyeket üzemeltetnek.

Nagyon fontos társadalmi feladatokat látnak el a legelesettebb emberek megsegítésére.

Ezt a szervezetet 2010-óta folyamatosan próbálják ellehetetleníteni, egyre több sikerrel. Én nem politizálok, bár van véleményem. Például úgy fejezem ki, hogy az adóm egyházi 1 %-át ennek a társadalmilag fontos szervezetnek adom.

Nos visszatérve a rádióműsorra, a lelkész elmondta, hogy napokon belül ellehetetlenülhet szervezetük működése, hisz a nekik juttatott felajánlásokat az adóhivatal tartozásaik fejében elvonta. Ez természetesen törvényes.

Én mostanában nagy lelki békével fogadok minden történést, amit magam körül észlelek. De ez a gondolkodó ember higgadtsága és nem egy bárgyú, még inkább nem egy közömbös ember passzivitása. Így aztán fel kellett tegyek egy kérdést, csak bele az éterbe, a virtuális végtelenbe, ebbe a megvalósult mátrixba. Mégpedig azt, hogy  miért vonták el, ha én befizettem az adómat? Nem szabadna, hogy a felajánlásom is az állam kezébe kerüljön, hiszen én már befizettem az adómat. Csak oda kerülhetne, ahová szántam. Ha ezt nem tudják teljesíteni, vissza kellene juttatni hozzám, a feladóhoz, hogy újra dönthessek a sorsáról és akkor odaadnám nekik más úton.

2020_08_19_58_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr4418236043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása