A híd két oldala
Ezt a két fotót az Által-éren átvezető hídról készítettem egymás után, vagyis egyidőben. Két csodás, vizes tájfotó. De mennyire különbözőek.
Az egyiket beragyogta a napfény és megvilágította az éledő természetet. Ha nem tudnánk, hogy csupán kora tavasz van, elhinnénk róla, hogy nyárvégén, vagy ősszel készült. Lágy, pasztell színek jellemzik, a talaj növényzete még kicsit fakó zöld. A vízben tükröződő táj romantikus gondolatokat ébreszt.
Miután kiélveztem a látványt megfordultam és feltűnt, hogy mennyire más a táj. A Nap fénye még nem érte el és merőben más színeket láttam. Előre nem terveztem, de úgy éreztem, ezt is le kell fotózzam.
A zöldek sokkal erősebbek. A lombozat is fejlettebb. A vízben a tükörkép élesebb. Olyan, akár egy Constable* festményen megörökített angol vidéki táj. Természetesen ez is romantikus érzeteket keltő hangulattal bír.
*John Constable (1776-1837). Angol festő. A romantikus tájképfestészet meghatározó alakja. Befolyása jelentős volt a francia romantikus festőkre, az impresszionistákra és a barbizoni iskolára. Olyan festőkre, mint Sisley, Dupre, Monet, Géricault, Delacroix, vagy Corot,
John Constable, Wivenhoe Park, Essex, 1816, oil on canvas, 56.1 x 101.2 cm (National Gallery of Art)