Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

A híd két oldala

2024. április 05. - Paphnutius

 

A híd két oldala

 

Ezt a két fotót az Által-éren átvezető hídról készítettem egymás után, vagyis egyidőben. Két csodás, vizes tájfotó. De mennyire különbözőek.

20240402_182148.jpg

Az egyiket beragyogta a napfény és megvilágította az éledő természetet. Ha nem tudnánk, hogy csupán kora tavasz van, elhinnénk róla, hogy nyárvégén, vagy ősszel készült. Lágy, pasztell színek jellemzik, a talaj növényzete még kicsit fakó zöld. A vízben tükröződő táj romantikus gondolatokat ébreszt.

Miután kiélveztem a látványt megfordultam és feltűnt, hogy mennyire más a táj. A Nap fénye még nem érte el és merőben más színeket láttam. Előre nem terveztem, de úgy éreztem, ezt is le kell fotózzam.

20240402_182224.jpg

A zöldek sokkal erősebbek. A lombozat is fejlettebb. A vízben a tükörkép élesebb. Olyan, akár egy Constable* festményen megörökített angol vidéki táj. Természetesen ez is romantikus érzeteket keltő hangulattal bír.

*John Constable (1776-1837). Angol festő. A romantikus tájképfestészet meghatározó alakja. Befolyása jelentős volt a francia romantikus festőkre, az impresszionistákra és a barbizoni iskolára. Olyan festőkre, mint Sisley, Dupre, Monet, Géricault, Delacroix, vagy Corot,

 john_constable_wivenhoe_park_essex_1816_oil_on_canvas_56_1_x_101_2_cm_national_gallery_of_art.jpg

John Constable, Wivenhoe Park, Essex, 1816, oil on canvas, 56.1 x 101.2 cm (National Gallery of Art)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr618373353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása