Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Tegnap, amikor fiatal voltam

2018. november 08. - Paphnutius

 

index_6.jpg

 

Nem olyan rég hallgattam ezt az örökzöld dalt Charles Aznavour lemezéről. Akkor határoztam el, hogy lefordítom. A szövege olyan igaz, érdemes elolvasni és újra meghallgatni.

 

Tegnap, amikor fiatal voltam

 

Tegnap, amikor fiatal voltam

Az élet íze olyan volt, mint édes eső a nyelvemen

Élveztem az életet, mintha bolondos játék lenne

Ahogy az esti szellő táncoltatja a gyertyalángot

 

Ezer álmot álmodtam és csodálatos dolgokat terveztem

Mindig építettem, de gyenge alapra, vagy futó homokon

Éjjel éltem és elkerültem a nappal ragyogó fényeit

És csak most látom, hogy az évek elszaladtak

 

Tegnap, amikor fiatal voltam

Annyi bordal várta, hogy elénekeljem

Oly sok önző élvezet volt számomra

S a sok fájdalmat, elvakulva nem láttam.

 

Túl gyorsan futottam, s a fiatalság véget ért

Soha nem felejtettem, elgondolkozni az életről

De most is emlékszem minden beszélgetésre

Aggódtam magamban, magamért, én, és senki más

 

Tegnap a hold kék volt

És minden őrült nap hozott valami új dolgot

Éveken át varázslatból varázslatba estem

És nem láttam a sekélyességet és ürességet

 

A szerelmi játszmákat gőgösen és büszkén játszottam

Minden csak hirtelen fellángolás volt, s gyorsan múlt

A barátaim, akiket annak hittem, valahogy elsodródtak

Csak én maradtam színpadon, befejezni a játékot

 

Annyi dal maradt bennem, amit már nem énekelek el

Érzem a keserédes könnyek ízét a nyelvemen

Hát eljött az ideje, hogy fizessek a tegnapért

Amikor fiatal voltam

 

Fiatal

Fiatal

 

20110529183855_227155_202732459762338_100000767558484_471046_4409494_n.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr6514360335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása