Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Őszi séta

2020. május 25. - Paphnutius

2019_05_21_gyongyosoroszi_21.jpg

Fotó-EtienneHorvat

Őszi séta

 

Olyan őszies ez a május.

Tavaszian őszies.

Ősziesen tavaszos.

Szeszélyes.

 

Eszembe jutott egy őszi versem.

Amikor írtam tavaszias őszben indultam sétálni

az Öreg-tó mellé,

és őszies őszben értem haza.

Rögtön leírtam, ami az eszembe jutott.

Így született az Őszi séta.

Ez lett az első nyomtatásban megjelent versem.

 

Aztán néhány év múlva a Poet.hu 5. születésnapjára egy jubileumi kötetet szerkesztettek. Jagi (Jagos István Róbert; 1974-2018), aki a könyv szerkesztésében vezető szerepet vállalt, meghívta az antológiába az Őszi sétát. Örömmel fogadtam el, hiszen már vagy 4 éve publikáltam és nem gondoltam, hogy valaki emlékezik rá. Akkor úgy mondták, hogy a kötetbe a Poet irodalmi oldalon publikáló 7000 költő, százezer verse közül válogatták ki, a szerintük 100 legjobbat, amelyek reprezentálják az ország legnagyobb irodalmi oldalának szellemiségét és színvonalát.

 

 

Íme a vers:

 

Őszi séta

 

Vágyom a magányt.

Most jó! Minden csendes.

Lágy eső szemez, hangja oly kedves.

 

Nem fázom!

A tó felszínén apró redők.

Libbenők, némán egybekelők.

 

Idilli kép.

A végtelen felszínen, nézd!

Egy vadréce keresi kedvesét.

 

Elnézem soká...

Látom, vízcsepp hízik pici ágon.

Tiszta boldogság e világon.

 

Minő gazdagság!

Most enyém itt minden. A végtelen tér,

Kitárt karom körbeér.

 

Már indulok.

Magamhoz ölellek, hazaviszlek.

S ha megérkeztem, kiengedlek.

 

Láthatatlan kéked

Mosollyal tölti meg a szobát,

S a süteményillatú vasárnap délutánt.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr5815716678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása