Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Reggeli gondolatok a kávéról

Kávé, múlt, ma

2017. május 21. - Paphnutius

kaveszemekkel_m.jpg

 

Ezek a soraim a legtöbbször lenyúltak, kéretlenül közöltek. Számos blog, kávéval foglalkozó cikk és oldal használt fel belőle részleteket. Először zavart, aztán rájöttem, hogy végül is, ők is olvasók …

 

Reggeli gondolatok a kávéról

/ Kávé, múlt, ma /

 

 

itt feketéllik

gőzében ébredő vágy:

életre kelni

 

***

 

a keverésre

karcos hang felel

kávé

egymáséi leszünk

 

***

 

lágyan selymes e

testes életleves, mely

ereimben kelt

gerjedelmet.

 

***

 

miért érzek vágyat

azon idők után,

amikor még apró darálón

őrölte anyám

a kávébabot?

 

***

 

Azt mondják:

Napi három kávé sok!

Én meg naponta,

akár négyet is

megiszok.

 

***

 

A kávé: az kell.

Drog ez a javából.

A józanok drogja.

Vágyat nem kelt,

Nem lohaszt.

Dalra sem fakaszt,

de éjjel:

sokáig fennmaraszt.

 

***

 

Kávé, múlt, ma

 

A kávé nemesen éltet, mert ajándéka egy ígéret, fel sem ismerném varázsát, ha nem élvezném illatát. A múltban nem jött könnyen-e kincs, nem éltem sokáig vele, túl a három ikszen, kezdtem töltögetni első kotyogó szerkezetem. Ma már a határon billegek, dönteni kell igyak-e még vagy sem, az ötödik iksz felé, a sok koffeintől már feltelt, a szervezetem.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr2112528903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása