Ars longa, vita brevis

Paphnutius

Paphnutius

Robert Frost - Az út, ami nem visz

2019. június 22. - Paphnutius

2020_04_20_oreg-kovacs_15.jpg

Saját fotó, 2020.

 

Robert Frost

Az út, ami nem visz

 

Kettéágazik az út egy sárguló erdőben,

Én sajnos, mindkettőn végig nem mehetek,

Ahhoz utazónak kéne lennem. Álltam időtlen

Lesütött szemekkel, míg bírtam erővel,

Valahol egy sűrű, bokros helyen leverten;

 

S a másikat választottam, a tisztességeset,

Meglehet, hogy jól döntöttem én,

Mert jobban szerettem a gazos útnál a füveset;

Bár ami azt illeti, ahogy számolom az éveket

Ugyanúgy kopott ez is, akár a másik ösvény.

 

Azon a reggelen egyformán tárult elém

Feketéllő levélszőnyeggel, mit cipő nem érintett,

Későbbre tartottam, ’mi közelebb volt felém!

Még tudom, melyik út merre visz el, merre ér,

Ám kétkedtem, hogy valaha visszatérni kell.

 

Sóhajtozva mondogatom majdan

Valamikor soká, hosszú évek múltán:

Két út ágazott el az erdőben és magam,

Én az ismeretlenebb utat választottam,

És ettől lett az egykor megélt múlt más.

 

Saját fordítás, 2011

 

Egy kis KULISSZA:

nagyon érdekes a vers szerkezete

4 db 5 soros versszak

Rímképlete (az eredeti angolé, amit a fordításban is megőriztem): A, B, A, A, B

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paphnutius.blog.hu/api/trackback/id/tr6714906928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása